Ben jij op zoek naar een fotograaf in Tilburg? Dan heb je het woord ‘journalistieke fotografie’ misschien wel voorbij zien komen tijdens je zoektocht op Google. Kies je voor een fotograaf met een journalistieke stijl, dan hoef je niet meteen bang te zijn dat je in de krant komt! De omschrijving ‘journalistiek’ zegt iets over de manier van werken van de fotograaf.
Een fotograaf met een journalistieke stijl zorgt ervoor dat jullie bruiloft, gezin of bedrijf zo natuurlijk mogelijk wordt vastgelegd. De fotograaf legt het proces of de gebeurtenis vast zoals hij is en breekt niet in bij de situatie. Poseren voor de foto is daarom niet nodig. Dit zorgt ervoor dat jullie ongedwongen foto’s krijgen, waarop je echte emotie terugziet. Het levert hilarische, mooie en soms emotionele foto’s op die tijdloos zijn.
Bruidsfotograaf
Tijdens jullie bruiloft zal een journalistieke fotograaf nooit vragen of je nog een keer extra van de trap af wil komen lopen, of elkaar nóg een keer een kus willen geven voor de foto. Je kunt je trouwdag dus ontspannen meemaken zonder dat je je druk hoeft te maken over de foto’s. Bovendien zal een journalistieke fotograaf zorgen dat jij je op je gemak voelt.
Familieshoot
Omdat je niet hoeft te poseren, kun je opgelucht ademhalen als je niet van camera’s houdt. De fotograaf zal zorgen dat je niet teveel met de camera bezig bent, maar kunt focussen op elkaar. Ravotten met papa, lachen met je broers en zussen, knuffelen met oma: dit soort momenten mogen er allemaal zijn. Het zorgt ervoor dat de shoot niet stijfjes wordt, met kramp in je kaken en onnatuurlijke foto’s tot gevolg.
Bedrijfsfotografie
Ook voor zakelijke doeleinden is een journalistieke shoot geschikt. Bij een bedrijfsshoot kun je er altijd voor kiezen om een combinatie te maken met geposeerde foto’s. Daarnaast kun je dan het verhaal van jouw bedrijf laten zien op een natuurlijke manier. Zo kun je de fotograaf de reis van een product laten volgen, of de fotograaf onzichtbaar zijn/haar werk laten doen op een gewone werkdag bij jullie op het bedrijf. Dit levert verrassende beelden op die ‘echt’ zijn en daardoor meteen vertrouwen scheppen bij jouw (potentiële) klant.